Kancelaria Premiera via Facebook … ..

“Studia dla wybitnych” to wsparcie dla najzdolniejszych, ale i zachęta, by absolwenci wracali do Polski. Rządowy projekt obejmie 100 studentów rocznie, a pierwszy nabór rusza już we wrześniu. Szczegóły ma dla WasMinisterstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego –>http://www.nauka.gov.pl/studia-dla-wybitnych
Kancelaria Premiera's photo.
  • Mark J. Wagner
  • Mark J. Wagner To dobra wiadomosc dla Polski i zdolnych studentow, bedzie ona jednak dostepna dla elit, z niewielkimi wyjatkami. Uwazam ze ustawa powinna zglosic poprawke na 10 lat przepracowanych w Polsce, z jednoczesna mozliwoscia wspolpracy z osrodkami (dodatkowy etat) poza granicami RP.
    Koszt ksztalcenia poza granicami jest dla wiekszosci nieosiagalny, a 5 lat to zbyt krotki okres azeby wprowadzic niekiedy skomplikowane zmiany systemowe lub osiagniecia naukowe.
    Uwazam ze w kluczowych zagadnieniach naukowych i merytorycznych, studencie powinni skladac przysiege zachowania tajemnicy badan i lojalnosci. Z Polski emigrowali nie tylko ludzie, ale idee, ktore przysporzyly trillionowe korzysci w innych krajach (motoryzacja, laser, komputeryzacja, zloza naturalne, nauka itd.). Naturalne jest ze studenci powracajacy z zagranicy moga byc juz pozyskani przez inne kraje, to sie zdarza nagminnie.
    Sa jednak osoby, ktore opieraja sie wplywom niegelenaych kooperacji.

    Ze swojego wlasnego dowiadczenia moge podac przyklad mojej pracy, w wielu wymiarach nowatorska, ktora jest juz wykradana nie tylko za granica ale w Polsce. Blokada publikacji i marginalizacja bardzo sprzyja temu procederowi, wiec niewiele sie zmienilo od czasow I. Lukasiewicza, Karpinskiego, badaniach w WAT nad laserem, minivans samochody rodzinne, czy np. sportowy samochod zywcem wykradziony z Zerania.
    To nie sa miliardowe straty, ale trillionowe na przestrzeni dziesiecioleci. Obecnie mozna dodac Grafen. Inne kraje dynamicznie komercjalizuja produkcje, a w Polsce, na dzien dzisiejszy, cisza.

    Dobre maniery, dobrymi manierami, ale swojego nalezy chronic.

    Zapraszam do zapoznania sie z pracami, ktore bez poparcia RP, centrow naukowych, dotacji, sponsporow,  zostana rozkradzione, zamarginalizowane:

    http://www.scribd.com/doc/249300268/The-Paramount-Law-of-Transformation-5-12-2014

    http://www.scribd.com/doc/249431947/Anatomy-of-the-Universe-12-7-2014

    Work in progress …
    SCRIBD.COM
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s